Η Κινηματογραφική Ομάδα Άρτας ΚΑΡΕ-ΚΑΡΕ προβάλλει το Αργεντίνικο φιλμ ‘’Relatos Salvajes (Ιστορίες για Αγρίους)’’, μια απολαυστική εκδοχή θεόπικρης σάτιρας, την Κυριακή 8 Νοεμβρίου στις 8.00 το βράδυ στην αίθουσα του Επιμελητήριου Άρτας με είσοδο ελεύθερη.
ΥΠΟΘΕΣΗ:
Ένα αεροπλάνο γεμάτο με ανθρώπους που, κατά διαβολική σύμπτωση, φαίνεται να σχετίζονται όλοι με το ίδιο πρόσωπο. Μια σερβιτόρα που συναντά τον άνθρωπο που κατέστρεψε την οικογένειά της και έρχεται αντιμέτωπη με τις επιλογές της. Ένας οδηγός που έβρισε κάποιον στο δρόμο περισσότερο απ’ ό,τι έπρεπε. Ένας οικογενειάρχης που πήρε μερικές παραπάνω κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα και βρέθηκε αντιμέτωπος με το ανάλγητο πρόσωπο της γραφειοκρατίας. Ένας πλούσιος ασυνείδητος νεαρός που χτύπησε και σκότωσε με το αυτοκίνητό του μια έγκυο γυναίκα. Ένας άντρας που παραστράτησε λίγο πριν από τον γάμο του.
Λάθη μικρά ή μεγάλα, ασήμαντα ή σημαντικά, που όμως σίγουρα δε θα μείνουν ατιμώρητα. Έξι σπονδυλωτές ιστορίες, έξι ιστορίες οργής, καταπιεσμένης έντασης και αιματηρής εκδίκησης. Μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας στην Αργεντινή του σήμερα, μικρές ιστορίες ανθρώπων που έκαναν λάθη, που προδόθηκαν ή πρόδωσαν, που πληγώθηκαν, που καταπιέστηκαν, που δεν άντεξαν άλλο και εξερράγησαν. Κοινός παρονομαστής όλων, η λυτρωτική, βίαιη, κατάμαυρη εκδίκηση. Θεόπικρο χιούμορ, έντονος σαρκασμός, έξυπνη υπερβολή αλλά και κοινωνικό σχόλιο σε μια ταινία που, αν δεν διαδραματιζόταν στην Αργεντινή, πολύ εύκολα θα μπορούσε να αναφέρεται σε χαρακτήρες με ταμπεραμέντο Ελληνικό. Βίαιες, εκρηκτικές αντιδράσεις που πηγάζουν είτε από προσωπικές διαφορές είτε από κοινωνική πίεση και που οδηγούν σε μια αμφιλεγόμενη λύτρωση με, συνήθως, όχι τόσο αθώα θύματα.
Έξι φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες, στις οποίες τα πάντα πηγαίνουν αδιανόητα στραβά, με αποτέλεσμα οι πρωταγωνιστές τους να βγαίνουν εκτός ελέγχου μέχρι να έρθει η κάθαρση, είτε από το πρίσμα της λύτρωσης, είτε της απόλυτης ισοπέδωσης. Γιατί, όλα τα δεινά πρέπει κάποτε να βρίσκουν ένα τέλος. Αυτή είναι η βασική ιδέα πίσω από τις «Ιστορίες για Αγρίους », με τους κεντρικούς ήρωες να δοκιμάζονται από απρόβλεπτες καταστάσεις, στις οποίες διακρίνονται πολλά αγκάθια του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού.
Η εξέλιξη των γεγονότων αποδεικνύεται απολαυστικά σουρεαλιστική, τη στιγμή που έννοιες όπως η εξαπάτηση, η εκδίκηση, η διαφθορά και η απόγνωση βρίσκονται σε συνεχή αντιπαράθεση. Οι ιστορίες δεν διασταυρώνονται, καθώς η κάθε μία είναι ξεχωριστή κι αυτοτελής, με τους χαρακτήρες και τους ηθοποιούς να μην μεταπηδούν στις επόμενες. Και οι 6 ξεχειλίζουν από ενέργεια, με την πρώτη να προετοιμάζει καλά τον θεατή για το τι θα ακολουθήσει, ενώ όσο πλησιάζουμε προς το τέλος, η ένταση κάθε ιστορίας σταδιακά κορυφώνεται.
Αγγίζοντας τις έννοιες της απιστίας, της αδικίας, της ανισότητας και τις ακραίες απαιτήσεις της καθημερινότητας, οι ιστορίες του «Relatos Salvajes» μιλούν για αυτούς τους ανθρώπους που αποφασίζουν να ξεπεράσουν τα πολιτισμένα όρια συμπεριφοράς, να εκραγούν και να αφεθούν στην αδιαμφισβήτητη ευχαρίστηση της απώλειας ελέγχου! Οι χαρακτήρες της κάθε ιστορίας πλησιάζουν την τρέλα, πυροδοτούμενοι από συγκεκριμένες καταστάσεις, βρίσκουν ευχαρίστηση σε αυτό και φτάνουν σε μία παρανοϊκή μορφή κάθαρσης.Όλοι μπορούμε να βγούμε εκτός εαυτού. Τι θα γινόταν όμως αν όλοι πράτταμε με βάση τις πραγματικές μας σκέψεις και ένστικτα;
ΣKHΝΟΘΕΤΗΣ:
«Αυτές οι ιστορίες προέκυψαν από τις πιο κρυφές γωνίες του μυαλού μου. Καθώς δούλευα σε άλλα πρότζεκτ, συχνά αντιμετώπιζα προβλήματα που έδειχναν ότι είναι αδύνατον να τα ολοκληρώσω, οπότε έγραφα ταυτόχρονα μικρές ιστορίες για να εξωτερικεύσω την αγανάκτηση μου. Όταν τις ένωσα, συνειδητοποίησα ότι είχαν μια συνοχή: είχαν όλες ως στόχο την εκδίκηση, την κάθαρση και την καταστροφή. Και την ένοχη απόλαυση του να χάνεις τον έλεγχο. Συχνά σκέφτομαι ότι ο δυτικός τρόπος σκέψης και η ανάλογα φταιγμένη κοινωνία που ζούμε, μειώνει την ευαισθησία των ανθρώπων και καταστρέφει τους ανθρώπινους δεσμούς. Το Ιστορίες Για Αγρίους, παρουσιάζει μεμονωμένα περιστατικά ανθρώπων που ζουν έτσι φυλακισμένοι χωρίς να το γνωρίζουν. Αλλά υπάρχουν κάποιες στιγμές που αντί να καταπιέσουν την αγανάκτηση τους την αφήνουν ελεύθερη.Η εξιστόρηση πολλών και διαφορετικών ιστοριών ήταν απελευθερωτική για μένα,και μου θύμησε την αγάπη που είχα για τη λογοτεχνία.»
Ο Νταμιάν Σιφρόν γεννήθηκε το 1975, κοντά στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής και σπούδασε κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο του Μπουένος Άιρες. Το 2003 παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του ‘’The Bottom’’ και το 2008, δημιούργησε την εταιρία παραγωγής Big Bang. Ετοιμάζει ήδη τις επόμενες ταινίες του μετά το Ιστορίες για Αγρίους,
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία/ Σενάριο: Damian Szifron
Παραγωγή: Pedro Almodóvar
Φωτογραφία: Julia Javier
Χρονολογία παραγωγής: 2014
Χώρα παραγωγής: Aργεντινή
Εικόνα: Εγχρωμη
Διάρκεια: 122′
Ήχος: Dolby Digital
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
Duplaa, Oscar Martinez, Osmar Nunez, Ricardo Darin, Rita Cortese, Walter Donado.
BΡABEIA:
7 βραβεία της ένωσης κριτικών κινηματογράφου Αργεντινής
Υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ Καννών
Υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας